Методична скарбничка

                                                                    
                                  
 1)    Використовую на уроках елементи казкотерапії.

Казкотерапія — це система передачі життєвого досвіду, розвитку соціальної чутливості, інтуїції і творчих здібностей. На Сході здатність казки позитивно впливати на психічний стан людини була помічена лікарями й використовувалася свідомо. Один із найвідоміших прикладів такого лікування – історія Шахерезади із серії казок «Тисяча і одна ніч». Цілющі властивості казки було покладено в основу цілого напряму сучасної психотерапії, названого казкотерапією. Діти із задоволенням працюють над казкою, адже казки люблять всі. У казковій формі свою проблему легше побачити і легше прийняти (не так образливо, не так боляче). Для казкового героя легше придумати вихід з положення адже в казці все можна! До того ж всім відомо, що казки завжди добре закінчуються.
Казкотерапія – один з найменш безболісних способів психотерапії. Можливо, тому за допомогою казок (або під їх впливом)  можна спробувати корегувати поведінку дитини. Тобто, на уроці ми не тільки вчимо, а і обов’язково виховуємо. Так, у 5 класі на уроці розвитку зв’язного мовлення, коли працюємо над описом природи, пропоную дітям власну казочку «Коли приходить весна». Аналізуємо текст: виписати імена звіряток; вибрати ознаки приходу весни, котрі вони назвали, назвати художні засоби, повторити вимоги оформлення діалогу, інсценувати діалог та продовжити його, виконати запропоноване у кінці казки завдання письмово.

Коли приходить весна
            Повертаючись із лісової школи, звірятка жваво обговорювали сьогоднішє домашнє завдання. Їхній учитель Бобер Бобрович на останньому уроці сказав:
–Вдома напишете твір на тему: " Вже прийшла весна-красна."
            Біля старої дупластої сосни, як завжди, зупинились погратись. Але за суперечкою забули навіть про ігри.
–         Я знаю! Я знаю, коли приходить весна, – стрибаючи на одній нозі навколо пенька, вигукувало непосида-зайченя Вухань.– Це коли мама дістає мені сіру шубку, а мою білу ховає до наступної зими.
       До чого тут твої шубки? – заперечило бобреня Бобко. – Весна приходить, як тільки лід на нашій річці зійде.
       Так, так,– знехотя обізвалося вайлувате поросятко Хрюша. – Тоді ще й сніг розтає і наш сусід ведмідь Михайло Михайлович прокидається і виходить зі своєї барлоги.
            Маленька білочка Пушинка, щоб її усі побачили і почули, вистрибнула на пеньок і пропищала:
       А ще починають виспівувати пташки у нас на деревах, і я вранці прокидаюся від їхніх пісень, тому ніколи не запізнююся до школи.
Лисеня Хитрик майнуло своїм вогником-хвостиком і теж втрутилося в розмову:
       От як тільки розтулять після зимового сну вічка підсніжники та проліски, мати-й-мачуха та фіалки, отоді й надходить весна.
       І сонечко добре пригріває, так що можна покачатися по зеленій травичці,– вигукнув, розмахуючи новим яскравим портфелем, задавакуватий вовчик Сірко.
       Не тільки травичка зеленіє весною, дерева теж тріпочуть молодими пахучими листочками, – додало лосеня Лосик.
            Гамір стих. Тоді мовчазне їжаченя Колючка розгублено промовило:
       Друзі, то коли ж приходить весна?


А ви, любі читачі, знаєте, коли приходить весна? Допоможіть звіряткам виконати домашнє завдання!



            2) Використовую метод сугестопедії.

Творець цього методу – болгарський психолог та психіатр Лозанов пропонує вчителеві перед уроком вивішувати плакати (бажано красиво, яскраво оформлені) з новими правилами, поняттями. Учні заходять у клас, ніхто їх не примушує звернути увагу на цю нову інформацію, але кожен мимоволі, краєм ока, її зауважує, і права півкуля мозку її миттю занотовує.  На уроці вчитель доводить інформацію до свідомості, демонструючи учням, що вони все це знають, бо усе вже бачили, і тепер лише мають собі пригадати. Тобто, ми переконуємо їх, базуючись на тому, що це під силу кожному, бо немає таких, у кого б не було мозку з його правою півкулею, котрий автоматично все занотував.
            Виявилося, що ілюзія про те, що учні вже все знають не така вже й погана. Для впровадження цього методу переобладнала  традиційний стенд «Сьогодні на уроці», роблю відповідні записи на дошці або таблиці, малюю схему чи друкую на комп’ютері у вигляді оголошення. Учні на перерві із цікавістю розглядають усе. І навіть не тільки найсильніші з них на уроці уже пробують розповісти новий матеріал. Звичайно, цей метод доцільно використовувати не перед кожним уроком, та й теми добираються відповідно до рівня певного класу.











Комментариев нет:

Отправить комментарий