Майстер-клас




План роботи
на 2019-2020 навчальний рік

Майстер – клас

ТЕМА: «Комплексна підготовка до ЗНО з української мови і літератури»

МЕТА: обмін досвідом роботи  вчителів української мови і літератури Петрівського району, які викладають у 10-11 класах:  
удосконалення професійної та науково-методичної підготовки учителів і збагачення їхнього технологічного потенціалу:
 трансформація  педагогічного досвіду в практичну діяльність:
підвищення рівня професійної компетентності вчителів-слухачів майстер-класу.

Кредо: Досконале володіння мовою – крок до успіху!


І засідання
22. 10. 19

Тема: «Ефективна підготовка до ЗНО: методика та практичні поради»

1 Організація творчого діалогу.
2 Ознайомлення із планом майстер-класу.
3 Визначення напрямів роботи слухачів із реалізації мети.
4 Зовнішнє незалежне оцінювання: особливості підготовки учителів та учнів. Роль учителя в підготовці учнів.
5 Невичерпна палітра майстра: методи і прийоми повторення вивченого матеріалу.
6 Практикум. Створення для учнів ситуації успіху на основі інноваційної практики.

ІІ засідання


 17.03.20

Тема: «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у підготовці учнів до ЗНО з української мови і літератури»

1 Педагогічний консиліум. Аналіз змісту тестових завдань попередніх  років.
2 Порадник. Психологічна підготовка учнів до ЗНО.
3 Банк методичних ідей. Формування умінь учнів складати власні висловлення, відповідно структуруючи свої міркування, удосконалюючи написане та встановлюючи міжпредметні зв’язки між українською мовою і літературою.
4 Особливості перевірки власного висловлення.
5 Модернізація та технологізація уроків української мови і літератури у процесі підготовки до ЗНО.
6 Практикум. Візуалізація навчального матеріалу.

 
Педагогічний консиліум
(за матеріалами інтернет-ресурсів)
·        Для успішної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання вчителю рекомендується підібрати комплект навчальних засобів: навчальні програми з предмета, «Інформаційні матеріали» підготовлені Українським центром оцінювання якості освіти, шкільні підручники, довідники, збірники тестових завдань та інші посібники. Користуватись варто тільки тими підручниками, посібниками та збірниками, що рекомендовані МОН України та УЦОЯО.
·        Готувати учнів до ЗНО рекомендуємо вчителю на різних етапах навчання:
- під час вивчення нового матеріалу;
- під час перевірки знань (тестові завдання різної форми для поетапного
контролю, тематичні та підсумкові тестові завдання);
- для закріплення нового матеріалу (індивідуальні й групові тестові
вправи);
- як домашнє завдання (тестові завдання для самоконтролю).
·        Рекомендуємо учням виконувати тестові завдання із предметних збірників «Інформаційні матеріали» УЦОЯО, які навчають працювати динамічно, дотримуючись визначених часових параметрів, дають можливість практикуватися на бланках відповідей.
·        Для підготовки до ЗНО варто використовувати позаурочний час (групові та індивідуальні консультації).


Використання тестових технологій здійснюється в три етапи:
·  теоретична й практична підготовка вчителя та учнів до проведення тестування;
·        організація тестування;
·        аналіз і корекція результатів.
На першому етапі вчитель здійснює відбір або самостійно розробляє тестові завдання. Головними вимогами до них є відповідність меті навчання, високий ступінь валідності, багатоваріантність, побудова неправильних відповідей на основі типових помилок. Типологія тестів ураховує особливості їхніх змісту та структури.
Другий етап включає в себе пояснення процедури, режиму, правил виконання тестових завдань, умов оформлення робіт, демонстрування алгоритмів виконання завдання, виконання тренувальних завдань. Важливим для вчителя є дотримання головної вимоги посування школярів в освоєнні тестових технологій – від простих завдань до складніших. Освоєння кожної нової форми тестових завдань слід починати з детального ознайомлення з інструкцією щодо їх виконання.
На третьому етапі здійснюється виявлення типових та індивідуальних помилок, що їх припустилися учні. Аналіз результатів проводиться в довільній, найбільш зручній і звичній для вчителя й школярів формі.
Учителеві варто пам’ятати, що на виконання завдань з вибором однієї правильної відповіді треба відводити орієнтовно одну хвилину, а кількох правильних відповідей або встановлення відповіді – півтори хвилини. Важливо привчати учнів виконувати завдання не лише правильно, але й швидко, щоб максимально наблизити їх до умов, у яких випускники працюватимуть під час зовнішнього оцінювання. На цьому етапі учителеві слід навчати учнів алгоритмів виконання тестових завдань різних форм, аналізувати результати тестування, виявляти типові помилки й визначати шляхи їх усунення. Доцільно давати учневі конкретні інструкції, як виправити виявлені помилки.
Проектуючи тест, треба враховувати, що запропоновані завдання мають бути різноманітними за змістом і формою, що дасть змогу уникнути монотонності та забезпечити постійну й стійку мотивацію учнів до роботи. Не варто обмежуватися тільки завданнями закритої форми, доцільно пропонувати учням також і відкриті завдання, у яких вони самостійно мають записати повну відповідь на запитання.
Учитель повинен пам’ятати, що основу завдання треба формулювати переважно у формі стверджувального речення, воно має бути максимально коротким, точним і однозначним, а варіанти відповідей доступними для розуміння школярами.

Що повинен знати учитель-словесник про підготовку до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури?

Зовнішнє незалежне оцінювання в Україні: від експерименту до загальнонаціонального проекту. Його реалії і перспективи. Переваги системи зовнішнього незалежного оцінювання.
Нормативно-правове забезпечення організації і проведення ЗНО у загальноосвітніх навчальних закладах України і перевірки відкритих тестових завдань учасників тестування.
Мета зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури, специфіка процедури його проведення. Методичний супровід процесу тестування.
Тест як ефективний засіб педагогічного контролю. Теоретичні основи тестування.  Структура тесту. Класифікація тестових завдань, їх зміст і конструювання, оцінювання рівня складності. Технічні дефекти тестових завдань.
Форма та структура тестування з української мови і літератури. Характерні особливості тесту як виду перевірки знань. Принципи укладання тестів. Матриця тесту і його специфікація. Загальна характеристика сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання (структура тесту й види тестових завдань з української мови і літератури – завдання з вибором однієї правильної відповіді, завдання з вибором кількох правильних відповідей, завдання на встановлення відповідності, відкрите завдання з розгорнутою відповіддю). Формування банку тестових завдань.
Зміст програми зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти. 
          Інструкція щодо роботи в тестовому зошиті та заповнення бланків відповідей А і Б. Схеми нарахування балів за виконання завдань та критерії оцінювання завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання. Підготовка екзаменаторів для перевірки відкритих завдань. Аналіз результатів зовнішнього незалежного оцінювання.
Методика підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури.


Складові  підготовки учнів 5 – 11 класів до ЗНО з української мови і літератури:

-            опрацювання програми ЗНО з української мови і літератури і встановлення рівня її відповідності навчальній програмі для конкретного класу;
-             аналіз змісту тестових завдань попередніх  років;
-            підготовка тестових завдань для проведення контролю навчальних досягнень учнів з урахуванням вимог ЗНО;
-            щоурочне планування роботи, спрямованої на формування в учнів певного виду умінь і навичок, які відповідають програмі ЗНО;
-            систематичне ведення словника культури мовлення і слововживання;
-            укладання хронологічних таблиць, паспорта твору, блок-схем прочитаного;
-            використання у навчальному процесі УДО, таблиць-опор, які сприяють систематизації засвоєння знань;
-            спрямування роботи на уроках розвитку мовлення на формування умінь учнів складати власні висловлення, відповідно структуруючи свої міркування, удосконалюючи написане та встановлюючи міжпредметні зв’язки між українською мовою і літературою;
-            укладання можливих смислових блоків тем і зв’язних висловлень під час вивчення творчості письменників української літератури;
-            ознайомлення учнів із коментарями УЦОЯО щодо оцінювання змісту власних висловлень попередніх років, типами помилок;
- використання інформаційно-комунікаційних технологій у підготовці учнів до ЗНО з української мови і літератури;
- ознайомлення із навчально-методичними комплексами та ресурсами Інтернету, призначеними для підготовки до ЗНО;
- психологічна підготовка учнів до ЗНО;
- система фізичних вправ для учнів у період підготовки до ЗНО;
-  поради абітурієнтові.

Порадник
Вітамінне царство + ЗНО

Місяць плине за місяцем, ось вже і квітень не за горами, а там декілька кроків — і травень із своїми першими ЗНО — з української та математики… А отже, підготовка стає все інтенсивніше й інтенсивніше. Усе важче стає дотримуватися графіку (особливо пунктів з відпочинком) — щодня прокидається бажання встигнути вивчити якомога більше (й якісніше) матеріалу до тестування або ж хтось поспішає швидше закінчити опанування нових тем, щоб лишилося більше часу на повторення.
У обох випадках дуже багато енергії та сил потрібно нам, аби впоратися з неабиякими розумовими навантаженнями… І, насправді,  вірним помічником стане саме режим раціонального харчування! Адже правильний розподіл кількості щоденних приймань їжі, енергетична цінність продуктів, а також їх різноманітність та насиченість вітамінами та мікроелементами неймовірно корисно впливає на наше здоров’я, самопочуття, настрій та здатність добре засвоювати матеріал. Як же побороти весняний авітаміноз і підвищити продуктивність навчання?

1. На нашу пам’ять найбільше впливають:
1) Морква (вона стимулює обмін речовин в мозку, допомагаючи запам’ятовувати напам’ять вірші) Перед тим, як розпочати заняття з української літератури, на мою думку, буде дуже корисно й смачно скуштувати тарілку тертої моркви, наприклад, з цукром, сметаною чи олією.
2) Полуничний або ананасовий сік (який містить багато вітаміну С і органічних речовин, допомагаючи утримувати в пам’яті великі об’єми тексту) незамінний у підготовці до ЗНО, особливо з історії, географії, біології.
3) Лимон (також багатий на вітамін С і полегшує сприйняття інформації, допомагаючи позбутись непотрібних зайвих думок) – перед тим, як розпочати підготовку до англійської, випити чашку гарячого чаю з лимоном вже традиція

2. На нашу концентрацію найбільше впливають:
1) Горіхи (особливо значимі для розумової діяльності мозку та заспокоєння).
2) Морепродукти (постачають в організм кислоти, які допомагають тримати пам’ять в тонусі).

3. Вода і мікроелементи. Вода надзвичайно корисно впливає процеси життєдіяльності в нашому організмі, її ще називають джерелом життя. Неможливо чітко визначити ідеальну денну норму для кожного, адже всі ми унікальні, але все ж таки пам’ятайте про її важливість. Зараз стрімко теплішатиме, і потреби у воді збільшаться – я б радила на період підготовчих занять поставити поряд пляшку з хорошою мінеральною (бажано негазованою) водою і час від часу поповнювати нею енергетичний запас .
4. Білки + жири + вуглеводи = життєдіяльність і чудова розумова робота. Білки (молочні та м’ясні продукти, багаті на вітамін В) – це основа будови наших м’язів, нервів, мозку. Жири (гарбузове/соняшникове насіння, масло, сметана, багаті на вітамін Е) – це енергетичне «пальне» для нашого організму. Вітамін Е також дуже важливий у боротьбі з переживаннями та хвилюваннями. Вуглеводи (фрукти, солодощі, крупи) – це користь для мозкової роботи. Якщо я відчуваю, що втомлююся або вибиваюся з сил – солодкий чай та шматок шоколаду – те, що допомагає сповнити потреби організму в енергії. До речі, саме сніданок бути багатим на вуглеводи! Так що складаємо різноманітний щоденний раціон саме за такою схемою .
         Отож, правильне харчування і «вітамінне царство» не тільки чудотворно діють на навчання, а й є запорукою успіху на іспитах, тому обов’язково тиждень до ЗНО має бути сповнений різноманітними корисними продуктами!
         До речі, на останньому тижні  в нагоді стануть деякі аромати, що впливають на нас так само чарівно, як і правильний раціон…
1. Аромат лавандової олії – природнє «снодійне», чудово регулює обмін речовин.
2. Шавлія знімає напругу і розслаблює нервову систему після виснажливого навчання.
3. Розмарин піднімає зранку настрій, додає бадьорості, надихає на продуктивний день.
4. Запахи троянди або свіжоскошена зелена трава дивовижно впливають на пам’ять!
5. Аромат м’яти допомагає побороти неуважність і неможливість сконцентруватися.
6. Бергамот та ваніль позбавляють тривоги, роздратованості й породжують натхнення і віру у власні сили.
методист Київського регіонального центру оцінювання якості освіти





Завдання відкритої форми з роз­горнутою відповіддю зовнішнього незалежного оцінювання передбачає створення власного висловлення на дис­кусійну тему. Наприклад: підтримай­те або спростуйте думку: «Ми не безліч стандартних "я", а безліч всесвітів різ­них» (завдання 2010 року, 1-а сесія).
Учасники тестування мають створити аргументоване висловлення, побудував­ши його в один із трьох способів:
  я погоджуюся з думкою про те, що ми не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних ... (підтримка думки)-,
  хочу піддати сумніву думку про те, що ми не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних... (спросту­вання думки)-,
• це складне для мене питання: з одно­го боку .., а з іншого боку... (проміжна позиція).
Учасники тестування мають сформу­лювати тезу, навести два переконливі аргументи, які найкраще підтвердять міркування; проілюструвати думки при­кладами з художньої літератури (зазна­чити назву твору; указати проблему, порушену письменником; художній об­раз, через який проблему розкрито; на­вести цитату з твору тощо), історичними фактами або прикладами із суспільно-політичного чи власного життя, а також формулювати висновки.
Орієнтовний обсяг роботи - 200-250 слів. Текст обсягом до 100 слів екзаменатори не перевірятимуть.






Увага! Робота обов'язково повинна відповідати темі. Якщо автор замість теми «Ми не безліч стандартних "я", а безліч всесвітів різних» пише біографію Тараса Шевченка, розповідає про свій ре­жим дня чи бездоганно аналізує один із художніх творів, екзаменатор виставляє за всі позиції 0 балів, робота вважається ненаписаною.
Висловлення може бути побудоване в один із способів:
1.  Теза.
2.   Перший аргумент.
3.  Другий аргумент.
4.   Приклад із художньої літератури чи іншого виду мистецтва.
5.   Приклад з історії, суспільно-політич­ного чи власного життя.
6.  Висновок.
Або:
1.  Теза.
2.  Перший аргумент.
3.   Приклад із художньої літератури чи іншого виду мистецтва.
4.  Другий аргумент.
5.   Приклад з історії, суспільно-політич­ного чи власного життя.
6.  Висновок.
ВИМОГИ ДО НАПИСАННЯ ВЛАСНОГО ВИСЛОВЛЕННЯ
1.   Насамперед потрібно чітко сфор­мулювати тезу (1-2 речення). Вона має передувати аргументам і обов'язково містити такі мовні конструкції: «Не можна не погодитися з думкою...*, <Я вважаю...», «На мою думку...», «Я пере­конаний, що...», «Я підтримую думку—*.
Можна розширити цей набір слів:
Цілком справедливим буде тверджен­ня, що...
Як на мене, то...
Істинним можна вважати твер­дження (думку, позицію) про те, що_
Багато хто вважає, що...
Не можу не приєднатися до такого погляду...
Уважаю, що не може бути піддана сумніву позиція, згідно з якою...
Теза може дублювати тему: «Не мож на не погодитися з думкою, що ми не без­ліч стандартних "я", а безліч всесвітів різних» або бути перефразованою: *На мою думку, людське суспільство - це не величезний натовп стандартних "я", а нескінченна кількість своєрідних і непо­вторних світів».
2.Для підтвердження висловленої тези потрібно навести два доречних аргументи. На цьому етапі важливо пам'ятати про те, щоб аргументи були різними, тобто другий із них не перефра­зовував перший. Отже, треба зрозуміти
зміст теми та розгадати приховані в ній варіанти розкриття. .
Наприклад:
По-перше, кожна людина - це непо­вторна особистість, яка має власну думку, мрії, почуття та переживання, свій погляд на світ. І це чудово! Хто ж захоче бачити поруч із собою точну ко­пію? (Перший аргумент - 3 речення).
По-друге, цілком природно, що кожен прагне індивідуальності. Якщо в нас зникне бажання виділитися серед ін­ших, суспільство стане сірим і неціка­вим. Щоб розкрити свої таланти, люди беруть участь у різних конкурсах, огля­дах, фестивалях. (Другий аргумент - З речення).
Звертаємо вашу увагу на те, що в пер­шому аргументі йдеться про неповтор­ність кожної людини, а в другому - про її прагнення виділитися серед інших. Кожна думка підтверджена яскравими доречними прикладами.
Аргументи можна починати не тільки словами по-перше, по-друге, а й іншими мовними засобами:
На підтвердження виправданості своєї позиції наведу такий переконли­вий аргумент.
Другим аргументом, що свідчить на ко­ристь моєї правоти, може бути те, що...
Висловлена мною думка цілком зако­номірна з огляду на те, що...
Які ж аргументи можуть бути за­пропоновані на користь мого погляду стосовно...? Наведу декілька, як на мій погляд, найпереконливіших.
Передусім...
3. Надалі кожен із аргументів необ­хідно проілюструвати конкретними при­кладами. Один із них має бути наведений із художньої літератури (української, світової, Біблії) чи мистецтва (живопис, архітектура, скульптура, музика, кіно, театр тощо); другий - з історії, суспільно- політичного або особистого життя.
Ілюструючи аргумент прикладом із літератури, потрібно обов'язково зазна­чити автора та назву твору; указати про­блему, порушену письменником; худож­ній образ, через який проблему розкрито. Якщо ви наводите приклад із мистецтва, не забудьте також зазначити назву кар­тини, фільму, архітектурної пам'ятки, музичного чи драматичного твору.
Увага! Не переказуйте змісту худож­нього твору, не давайте повної характе­ристики образів.
Приклади з історії, власного чи суспільно-політичного життя насампе­ред повинні бути життєподібними. Для цього автор висловлення має розповісти про конкретну людину, ситуацію, подію, факт, вказати своє ставлення до цього й дати цим реаліям оцінку. Приклади можна вводити у твір за допомогою та­ких мовних конструкцій:
Згадаймо....
Не можна не згадати...
Прикладом може слугувати...
Яскравим прикладом цього може слу­гувати...
Прикладів, які наочно підтверджу­ють запропонований аргумент, безліч. Зупинюся на одному...
Яскравим прикладом цієї ситуації може бути історія, яка трапилась зі мною...
Життя дає нам багато прикладів подібної поведінки людей...
Факти історії, як ніщо інше, переко­нують у виправданості наведеного вище твердження...
Хотілося б застерегти майбутніх тестувальників від типової помилки біль­шості абітурієнтів, а саме: сплутування аргументів із прикладами. Щоб такого не сталося, варто пам'ятати, що аргумен­ти - це теоретичні положення, абстрак­тні міркування, а приклади - це реальна дійсність, конкретні факти.
4 Останньою частиною висловлен­ня є висновок (1-3 речення). Це логіч­ний підсумок, який повинен органічно випливати з аргументів і прикладів власного висловлення. Тому висновок у деякій мірі може дублювати чи пе­рефразовувати тезу. Перед тим як на­писати висновок, ще раз уважно про­читайте тезу, аргументи та приклади. Наприклад: «Отже, чим більше будуть різнитися наші всесвіти, тим більше ми будемо знати і вміти. Люди повин­ні дотримуватися певних законів, але при цьому не губити себе, свій окремий світ». Порівняйте даний висновок із на­веденою вище тезою.
Висновок обов'язково має розпочина­тися такими словами:
Отже...
Таким чином...
Можна зробити висновок...
Висновком може слугувати таке твердження...       ^
Підсумком моїх міркувань стане така думка.
Можна навести ще чимало аргумен­тів і прикладів на користь моєї позиції, але й запропоновані вище переконливо доводять, що...
Логіка моїх міркувань підводить до висновку...
5    Дотримуйтеся логіки викладу.
Пам'ятайте, що ваше висловлення має стати єдиним цілим, у якому теза, аргументи й приклади до них послідовно й логічно поєднані, і завершенням має бути висновок.
Крім того, робота має бути оформлена за абзацами! їх може бути шість (теза, аргумент - 1, аргумент - 2, приклад - 1, приклад - 2, висновок). Приклади можуть включатися до абзаців, де вміще­ний аргумент. Тоді абзаців буде чотири. Зверніть увагу, як розділені на абзаци наведені приклади власних висловлень.
6. Намагайтеся виконати роботу гра­мотно, дотримуючись мовленнєвих та стилістичних вимог.
Наводимо приклади власних вислов­лень.
Ми - не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних
На мою думку, людське суспільство - це не величезний натовп стандартних «я», а нескінченна кількість своєрідних і непо­вторних світів. (Теза).
По-перше, кожна людина - це непо­вторна особистість, яка має власну думку, мрії, почуття та переживання, свій погляд на світ. І це чудово! Хто ж захоче бачити по­руч із собою точну копію? (Перший аргу­мент).
Прикладом цього може бути твір Олександра Довженка «Зачарована Дес­на». У кожній людині письменник бачить особливий всесвіт, характер, талант. Н сто не вмів так гарно, як дід, збирати в лісі гри­би і ягоди, розмовляти з усім живим «Мати найбільше любила саджати щось у землю щоб «проізростало». Прекрасним у своїй доброті, щирості й любові постає батько. З доброзичливим гумором виписаний образ прабаби, яка за найменшу дрібницю любила всіх проклинати. (Приклад із художньої літератури).
По-друге, цілком природно, що кожен прагне індивідуальності. Якщо в нас зникне бажання виділитися серед інших суспіль­ство стане сірим і нецікавим. Щоб розкри­ти свої таланти, люди беруть участь у різних конкурсах, оглядах, фестивалях. (Другий аргумент).
Згадаймо відомий пісенний конкурс Євробачення. Першу перемогу для України здобула Руслана Лижичко, уразивши світ піснею «Дикі танці» та її етнографічною по­становкою. Через кілька років друге місце на цьому конкурсі посіла Вєрка Сердючка Вона була оригінальною саме тому, що ви­ступала в жанрі пародії. А в 2008 році неперевершена Ані Лорак знову порадувала нас високими балами, що визначило другу по­зицію її виступу на Євробаченні. (Приклад із суспільного життя).
Отже, чим більше будуть різнитися наші всесвіти, тим більше ми будемо знати і вмі­ти. Люди повинні дотримуватися певних законів, але при цьому не губити себе, свій окремий світ. (Висновок).
237 слів.
Поразка - це наука.
Ніяка перемога так не вчить
Поразка - це наука. У цих словах є зна­чна доля правди, оскільки ніяка перемога не навчить людину так добре, як власна не­вдача. (Теза).
По-перше, поразки загартовують нас. Якщо вам щось не вдалося, не варто опус­кати руки. Спробуйте перетворити негатив на позитив майбутньої перемоги. Я вдячний долі за всі мої поразки, вони зробили мене сильним та витривалим. (Перший аргумент).
По-друге, поразки вчать людей бути му­дрими. Якщо ми запитуємо себе про при­чини невдач, аналізуємо й робимо певні висновки, це робить нас більш успішними, наближає до перемог. (Другий аргумент).
Прикладом із художньої літератури може слугувати твір Івана Багряного «Тигролови». Найбільшою поразкою Григорія Многогріш­ного в протистоянні тоталітарній системі ста­ло те, що він потрапив в ешелон смерті, який віз засуджених в один кінець. Та, зібравши волю в кулак, він зумів пройти всі випробування й помститися майору Медвину. Доля винагородила сміливця новим коханням та можливістю розпочати вільне життя в іншій країні. Хіба це не перемога? (Приклад із ху­дожньої літератури).
А ось приклад із суспільного життя.
Згадаймо, як розвивалася спортивна кар'єра Володимира Кличка. Боксер провів п'ятдесят вісім боїв, серед них було три позразки. Але між першою й другою пораз­ками він отримав шістнадцять перемог, а після останньої - чотирнадцять. (Приклад із суспільного життя).
Отже, не бійтеся поразок: вони найкра­ща наука, з ними ми здобуваємо життєвий досвід та загартовуємо свій характер. (Ви­сновок).
198 слів. Зверніть увагу на те, що подані тво­ри різняться структурою. У першому: аргумент, приклад - 1, аргумент, при­клад - 2; у другому: два аргументи, при­клад - 1, приклад - 2. Обидва варіанти є правильними.
                                   У житті завжди треба говорити правду
Це складне для мене питання: з одного боку, я погоджуюся з думкою про те, що в житті завжди треба говорити правду, а з іншого, хочу в деякій мірі її заперечити.
Розмірковуючи над цією проблемою, хочу відразу зазначити, що чесність, щирість, відвертість - дуже важливі закони людського буття. Саме ці якості ми хочемо бачити в людях, із якими спілкуємося. Не можна будувати життя на обмані, тому що це породжує зло, призводить до амораль­них вчинків.
Найкращим прикладом чесної людини для мене є Василь Стус. Понад усе у своїй творчості поет ставив слово правди. За це в часи брежнєвських «заморозків» він зазнав лютого цькування, був покараний довгими роками перебування в концтаборі. На його долю випало багато випробувань, але ні за яких обставин Василь не йшов на компро­міс із совістю. Він вірив, що нащадки зрозу­міють і оцінять його творчість. Рядочки з ві­рша «Як добре те, що смерті не боюсь я ...» найкраще це доводять:
Народе мій, до тебе я ще верну,
Як в смерті обернуся до життя.
І чесно глянув чесні твої очі,
І в смерті з рідним краєм поріднюсь.
Мабуть, багато хто не погодиться зі мною, але я вважаю, що інколи правду слід приховати, тому що вона може завдати болю. Сказати неправду можна тоді, коли ми хочемо вберегти когось від лиха чи страждань. Головне, щоб такий обман ніко­му не зашкодив.
Проілюструвати наведене вище твер­дження має така історія з життя. У шосто­му класі мій друг Артем дізнався, що він нерідний син своїх батьків. Хлопчику про все розповів «добропорядний» сусіда. Піс­
ля такої звістки Артем дуже змінився: став боязким, невпевненим у собі, часто ходив засмучений. Для нього це стало нелегким випробуванням, яке хлопець зміг подолати завдяки любові та турботі названих батьків. Така «правда» більше схожа на підлість.
Отже, основою людського життя мають бути чесність, щирість, відвертість, але в окремих випадках правди краще уникнути задля блага інших.
З01 слово.
Звертаємо вашу увагу на те, що всі три висловлення мають різну кількість слів, але відповідають вищезазначеним вимогам.
Максимальна кількість тестових ба­лів, яку можна отримати за написання власного висловлення, - 24. Із них 12 ба­лів за зміст роботи
(теза: від 0 до 2-х балів; аргументи: від 0 до 2-х балів; перший приклад: від 0 до 2-х балів; другий приклад: від 0 до 2-х балів; логічність та послідовність: від 0 до 2-х балів;
висновок: від 0 до 2-х балів)
та 12 балів за мовленнєве оформлення.
Оцінювання мовленнєвого оформлення
Кількість орфографічних і пунктуаційних помилок
Кількість балів
О-І(негруба)
6
1-2
5
3-4
4
5-7
3
8-12
2
13-16 і більше
1
Кількість лексичних, граматичних і стилістичних помилок
Кількість балів
0
6
1-2
5
3-4
4
5-6
3
7-8
2
9-10 і більше
1



3 комментария:

  1. Дякую за цікавий матеріал. Дійсно,саме вчителю необхідно навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності великий обсяг інформації. Дуже важливо організувати процес навчання так,щоб учень активно, з цікавістю і захопленням працював на уроці. Тому без використання інформаційно-комунікаційних технологій у підготовці учнів до ЗНО сьогодні не обходиться жоден учитель.

    ОтветитьУдалить
  2. Дякую Вам, Ольго Вікторівно, за підбірку корисної інформації! Усе чітко і зрозуміло. Обов'язково ознайомлю з цими матеріалами своїх учнів!

    ОтветитьУдалить
  3. Дуже вдячна вам, шановна колего, за підбір матеріалів для успішної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання. Обов'язково ознайомлю учнів з порадами щодо написання власного висловлення, а також з корисним і цікавим порадником "Вітамінне царство + ЗНО".

    ОтветитьУдалить